Installeren van de Chrome Box

Heb je een Chromebox van ons ontvangen? Dan zijn dit de stappen die je moet nemen om hem aan te sluiten op je televisie. Je kan de Chromebox bevestigen aan de achterzijde van je TV of ergens plaatsen waar je zelf wilt zoland de HDMI kabel maar naar je TV gaat.

Als de Chromebox al reeds voor je ingericht is en je gebruik maakt van een LAN kabel voor je internet aansluiting dan zal hij direct werken en hoef je verder niets te doen.

Als de Chromebox ingericht is maar je gebruikt WIFI dan zal eerst je WIFI verbinding ingesteld moeten worden om verbinding te krijgen. Is dat het geval, klik dan op de volgende link:

Stap 1.

Connect de HDMI vanuit je TV met de Chromebox

Stap 2.

Connect de stroomvoorziening met de Chromebox

Stap 3.

Connect een werkende LAN kabel vanuit je router met de Chromebox

Stap 4.

Indien je de Chromebox wilt vastmaken aan de achterzijde van je TV schroef dan de 2 bijgeleverde schroefjes vast aan de onderzijd van de Chromebox

Stap 5.

Voor montage aan de TV monteer het bijgeleverde mountstuk aan de achterzijde van je TV

Stap 6.

Nu kan je de Chromebox in de daarvoor bestemde slots schuiven. Eerst in de grote gaten waarna je de box iets naar beneden schuift om hem vast te zetten.

Klaar!

Zet nu je TV aan en daarna de Chromebox. Als je geen beeld ziet pas dan de ‘source’ ofwel het kanaal op  je TV aan naar de juiste HDMI ingang waarop de Chromebox HDMI kabel zit aangesloten.

Krijg je een scherm die aangeeft dat je geen verbinding hebt controleer dan je netwerk verbinding.

Wanneer je gebruik maakt van WIFI lees dan de volgende uitleg: https://university.dodo.nl/kennisbank/instellen-van-wifi-op-je-chromebox